För att bidra till att ge företaget och de anställda ett bättre första intryck kan du lägga lite mer tankeverksamhet på er kontorsskylt. Förmedlar den det ni vill säga eller behövs det en ny?
Skyltar är så väldigt mycket mer än vad som först möter ögat. Det handlar om information. Men inte bara det, utan även representation och symbolism. En professionell skylt med ditt namn och din titel utanför ditt kontor ger ett helt annat intryck än om du skulle sätta upp en post it-lapp med samma information. En skylt, och i synnerhet en kontorsskylt, visar med andra ord inte bara vad någonting är. Utan även hur någonting är, vilket kan vara minst lika viktigt. I en värld där du kanske inte alltid har möjlighet att få chans till flera intryck är det första därmed väldigt viktigt. I det här fallet genom en kontorsskylt.
Din kontorsskylt ska ge ett bra första intryck
För den där kontorsskylten berättar nämligen någonting. Den berättar en historia om vem du är, vilka företaget är och hur pålitliga eller framgångsrika ni är. Det behöver inte handla om bara din namnskylt. Det gäller även skyltar med kontorets eller företagets logga. Syns den på rätt platser av rätt människor kommer den att ge avtryck. Skylten, och i förlängningen ert varumärke, blir någonting som man känner igen. Och då vill du förstås att det känns igen på ett sätt som ger ett gott intryck. Både nu på direkten och över tid.